Autor:
Maria Kilk

Haridusteaduste instituut noppis digiõppe tipptaseme kursuse tiitli

17. mail tunnustati digiõppe kvaliteedi kevadseminaril parimate e-kursuste autoreid. Digiõppe tipptaseme vääriliseks hinnati Tartu Ülikooli kursused „Õpetajaeriala karjäärivalikuna“, „Majandusõigus“ ja „Political Developments in the Baltic Sea Region“. 

Eesti Hariduse Kvaliteediagentuuri (HAKA) kvaliteeditöörühm tunnustas esimest korda kuue digiõppe tipptaseme kursuse autoreid silmapaistva pedagoogilise lähenemise ja tehnoloogilise lahenduse eest. Eesti ülikoolide, kõrgkoolide ja kutseõppeasutuste digiõppeekspertidest koosnev hindamiskomisjon leidis, et tiitli pälvinud kursusi iseloomustavad põhjalik õpijuhis, tulemusliku vastastikhindamise näited, interaktiivsed ja professionaalsed õppematerjalid, sisu sidusus ning näited ümberpööratud õppest. 

Lisaks avaldati seminaril 43 ülikoolide ja kõrgkoolide kursust, mis pälvisid e-kursuse kvaliteedimärgi. Seminari teema oli õppejõuks olemise kunst tehisaru ajastul ja digiõppe rakendamise arengu analüüs. 

Digiõppe tipptaseme tiitli pälvinud e-kursuse „Õpetajaeriala karjäärivalikuna“ juht on haridusteaduste instituudi humanitaar- ja sotsiaalainete õpetamise programmijuht Liina Lepp, kellel on kursusele antud tunnustuse üle väga hea meel. „Püüdsime kursust luues lähtuda õppijast ja luua keskkonna, kus oleks õppija jaoks olemas ühtpidi vajalik struktuur ja selgus ning teisalt piisavalt võimalusi teha valikuid ja lähtuda oma huvidest ja vajadustest. Kokku sai kasulik kursus ja loodame, et kursus aitab selle läbinud gümnasistil erialavaliku hetkel selgemalt otsustada, kas õpetajaelu võiks olla tema karjäärivalik,“ ütles Lepp. 

Kursuse loomine tiimina oli Liina Lepa sõnul põnev väljakutse ja ta on väga tänulik iga meeskonnaliikme pühendunult panustamise eest. „Seega aitäh Ingrid Koni, Anni Küüsvek, Andres Riik, Piret Einpaul, Äli Leijen, Margus Pedaste, Diana Sarik ja kolleegid Noored Kooli meeskonnast Triinu Pääsik ja Mona Mägi Soomer ning õpetaja Sandra Sagar Treffneri Koolist. Koos saab paremini kui üksi – kahtlusteta. Oskus üksteist kuulata, oskus leida igaühe tugevused ja neid parimal viisil kursuse hüvanguks rakendada, oskus pingelistes olukordades hoida rahulikku meelt, oskus toetada üksteist vajalikul viisil, oskus tegeleda tehniliste teemadega, millega varasem kokkupuude oli napp jne – seda kõike saime kursust luues harjutada,“ lausus Lepp. 
 

Image
HAKA tunnustus
Haridusteaduste instituudi juhataja Margus Pedaste (paremal) tunnustust vastu võtmas. (autor: Erakogu)

Lepa kinnitusel on vahel hea sattuda olukorda, kus on enne selguse saabumist üksjagu segadust – kus on asju, mida veel ei oska, kus on õppimisvõimalusi. „See aitab ka õppijaid paremini mõista. Seega igal juhul andis selle kursuse loomine meile meeskonnana võimaluse õppida ja see teeb rõõmsaks. Meeskonna nimel ütlen aitäh võimaluse eest panustada õpetajate järelkasvu gümnaasiumiõppijatele suunatud „Õpetajaeriala karjäärivalikuna“ e-kursuse loomise kaudu. Loodame, et koolid leiavad õppematerjali e-koolikotist ka üles ja võtavad koolides valikainete nimekirja. Euroopa Sotsiaalfondile ja HTM-ile oleme ka tänulikud toetuse eest kursuse väljatöötamisel,“ lisas kursuse loomist juhtinud Liina Lepp.

Tunnustatud kursuste täielikku loetelu saab näha HAKA kodulehelt

E-kursuse kvaliteedimärki antakse välja 2008. aastast eesmärgiga parandada digiõppe kvaliteeti ja tunnustada kursuste autoreid. 

HAKA tegutseb Haridus- ja Noorteameti koosseisus eraldi üksusena ning tema ülesanne on hinnata õppe- ja koolitusasutuste kvaliteeti ning edendada kvaliteedikultuuri hariduse valdkonnas.

Raamatud

Osale kaasava hariduse raporti esitlusel

Merle Karusoo

Tartu Ülikool ootab Rahvusmõtte auhinna kandidaate

20. septembrini saab esitada kandidaate teenetemärgiga tunnustamiseks.

20. septembrini saab esitada kandidaate teenetemärgiga tunnustamiseks